DTU SUSTAIN Institut for Miljø- og Ressourceteknologi
Koppels Allé
Bygning 402, rum 214
2800 Kgs. Lyngby
Få tilsendt vCard på e-mail.
Resultaterne af det store Masseeksperiment 2021 på danske skoler viser, at CO2-niveauet i klasselokalerne ikke har ændret sig siden 2009.
Hvordan påvirker indeklimaet skoleelevers trivsel og koncentrationsevne? Det undersøger forskere fra DTU i samarbejde med 30.000 skoleelever.
Sensorer og AI åbner for individualiseret indeklima på arbejdspladser, vurderer ny professor i ventilation på DTU.
Feedback fra brugerne og styringssystemer baseret på Internet of Things (IoT) og kunstig intelligens forbedrer indeklimaet og gør bygninger mere fleksible.
Indeklimaet på de danske skoler er for dårligt. Det viser en undersøgelse, som DTU har foretaget i samarbejde med Realdania på 50 skoler over hele landet. Det giver problemer med indlæringen og trivslen, og det kan vi simpelthen ikke være bekendt over for børnene, lyder dommen fra professor Geo Clausen, som har været med til at foretage...